Advertisement


Advertisement

Thread Rating:
  • 11 Vote(s) - 3.18 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
About BSNL Published on 01 Dec 2009 in Dinamani Tamil Daily from Chennai
Advertisement
#1
About BSNL Published on 01 Dec 2009 in Dinamani Tamil Daily from Chennai

2009 ஜூலை மாத நிலவரப்படி, இந்தியாவில் உள்ள தொலைபேசி இணைப்புகளில் 92 சதவீதம் செல்போன், மீதி 8 சதவீதம்தான் லேண்ட் லைன் எனப்படும் நிலையான இணைப்புகள்.

நிலையான இணைப்புகள் இந்தியத் தொலைபேசித் துறையால் மட்டுமே அளிக்கப்பட்ட காலத்தில், அதற்காக முன்பதிவு செய்து பல ஆண்டுகள் காத்திருக்க வேண்டியிருந்தது. உடனடி இணைப்பு தேவைப்பட்டவர்கள் எம்.பி. கோட்டா போன்ற சிறப்பு ஒதுக்கீடுகளுக்காக பணம் செலவழிக்க வேண்டியிருந்தது. ஆனால் இன்று அதே தொலைபேசித் துறை, பி.எஸ்.என்.எல் என்ற நிறுவனமாக மாறியபிறகு, கேட்ட அதே நாளில் இணைப்பு வழங்கினாலும்கூட, இணைப்புகளைத் துண்டிப்போர் எண்ணிக்கைதான் அதிகமாக இருக்கிறது. சரி, செல்போனிலாவது பிஎஸ்என்எல் சாதனை நிகழ்த்துகிறதா என்றால், அதிலும் நான்காவது இடத்தில்தான் இருக்கிறது.

இந்தியாவில் இணைப்பு வழங்கப்பட்டுள்ள 44.10 கோடி செல்போன்களில், 23.81 விழுக்காடு வாடிக்கையாளர்களைப் பெற்று முதலிடத்தில் உள்ளது பாரத் ஏர்டெல். அடுத்ததாக ரிலையன்ஸ் 18.57, வோடாபோன் 17.81, பிஎஸ்என்எல் 12.67, ஐடியா 8.91, ஏர்செல் 5.23, எம்டிஎன்எல் 1.05, ஸ்பைஸ் 0.99, லூப் டெலிகாம் 0.53, சிஸ்டமா ஷியாம் 0.33, எச்எப்சிஎல் இன்போடெல் 0.09 சதவீத இணைப்புகளை அளித்துள்ளன.

÷ பரவலாக அனைத்து ஊர்கள் மற்றும் நகரங்களிலும் பிஎஸ்என்எல் அலுவலகம் உள்ளன. இது அரசு நிறுவனம். எங்கு வேண்டுமானாலும் செல்போன் டவர்கள் எழுப்ப முடியும். அலுவலர்கள் எண்ணிக்கையோ தனியார் தொலைபேசி நிறுவனங்களைக் காட்டிலும் பல மடங்கு அதிகம். ஆனாலும், பிஎஸ்என்எஸ் நிறுவனம் நான்காம் இடத்தில், அதுவும் 12 சதவீத செல்போன் இணைப்புகளை மட்டுமே பெற்றுள்ளது என்றால் இதற்கு யார் காரணம்?
÷தொலைபேசித் துறை தனியார் மயமான பின்னர் அனைவருக்கும் பொதுவான சந்தை வாய்ப்புகள் திறந்துவிடப்பட்டுள்ளன. ஆனாலும் பிஎஸ்என்எஸ் பின்னடைவுக்குக் காரணம், அந்தத் துறையின் அமைச்சர்கள் தங்கள் சுயலாபத்துக்காக தனியார் செல்போன் நிறுவனங்களுக்கு ஆதரவாகச் செயல்பட்டு பிஎஸ்என்எல் நிறுவனத்தை அடக்கி வாசிக்கும்படி செய்வதும், பிஎஸ்என்எல் அதிகாரிகள் இந்தத் தனியார் நிறுவனங்களுக்கு ஆலோசகர்களாக இருப்பதும்தான் என்று சொல்லப்படுகிறது.

÷இந்நிலையில், பி.எஸ்என்எல் தலைவர் மற்றும் மேலாண் இயக்குநர் குல்தீப் கோயல் இந்த மாதத் தொடக்கத்தில் அனைத்து தலைமை பொது மேலாளர்களுக்கும் ஒரு கடிதம் எழுதியிருக்கிறார். தகவல் தொழில்நுட்ப நிலைக் குழுக் கூட்டம் அக்டோபர் 30ம் தேதி நடைபெற்றது. இக்கூட்டத்தில் பேசிய குழு உறுப்பினர்கள் பிஎஸ்என்எல் செல்போனில் அழைப்புகள் சரிவரக் கிடைப்பதில்லை என்று குறை கூறினார்கள். டிராய்}ன் செயல்பாட்டு அறிக்கை படி நாம் தனியாருக்கு குறைவில்லாமல் செயல்படுவதை எடுத்துக் கூறியும் திருப்தி அடையவில்லை.......வரும் நாடாளுமன்றக் கூட்டத் தொடரில் அவர்கள் பிரச்னை எழுப்பும் முன்பாக அந்தந்த பகுதி எம்பி}க்களை அதிகாரிகள் சந்தித்துப் பேசுங்கள். நாம் செய்துவரும் வளர்ச்சிப் பணிகளைச் சொல்லுங்கள்' என்று கடிதம் எழுதியுள்ளார். அவர் கேட்டுக்கொண்டதைப் போலவே, சில அதிகாரிகள் தங்கள் பகுதி எம்பி}க்களை சந்தித்துப் பேசியும் இருக்கிறார்கள்.

÷அமைச்சர்கள் சொன்னபடி நடந்ததால்தான் இந்தநிலைமை என்றால், ஏன் நாடாளுமன்றத்தில் யாரேனும் கேள்விகேட்டு அம்பலப்படுத்தி விடுவார்களோ என்று அஞ்ச வேண்டும்? எதற்காக எம்பி}க்களைப் பார்த்துச் சமாதானம் செய்ய வேண்டும்? அமைச்சரே இதைச் சரிகட்டிவிட மாட்டாரா? ஏன் பயப்பட வேண்டும்?

அமைச்சர்கள் இன்று வந்து நாளை போகப் போகிறவர்கள் என்பதையும், பிஎஸ்என்எல் நிறுவனம் காலகாலத்துக்கும் இருக்கப்போகும் இந்திய அரசின் சொத்து என்பதையும் இந்த அதிகாரிகளும் அதன் ஊழியர்களும் புரிந்துகொண்டிருந்தால் இன்றைக்கு இந்த நிலைமை ஏற்பட்டிருக்குமா? அமைச்சர்கள் கட்டாயப்படுத்தினால் செய்ய முடியாது என்று சொல்வதற்கும், அவர்தம் ஊழலை ஊடகங்கள் வாயிலாக அம்பலப்படுத்தவும் இந்த அதிகாரிகள் தயாராக இருந்திருந்தால், இப்போது பி.எஸ்.என்.எல். நான்காவது இடத்துக்குத் தள்ளப்பட்டிருக்குமா?

÷இந்த நிலைக்கு இன்னொரு காரணம், பிஎஸ்என்எல் தன்னை அரசின் அங்கமாகவே நினைத்து மெத்தனமாகச் செயல்படுவதுதான். இந்தியா முழுவதிலும் அலுவலகமும், தனியார் நிறுவனங்களைக் காட்டிலும் கூடுதல் உள்கட்டமைப்பும், பல மடங்கு ஊழியர்களையும் கொண்டிருக்கும் பிஎஸ்என்எல், வெறும் 1 சதவீத வாடிக்கையாளர்களை மட்டுமே பெற்றிருந்தாலும், இத்தனை ஊழியர்களுக்கும் சம்பளமும், உள்கட்டமைப்புபராமரிப்புச் செலவும் ஒரு சதவீதம்கூட குறையப்போவதில்லை. இருக்கவே இருக்கிறது மக்கள் வரிப் பணம். ஒரு பக்கம் பல ஆயிரம் கோடி வருவாய் இழப்பு. இன்னொரு பக்கம் மக்கள் பணம் செலவாகிறது.

வாய்ப்புகள் அனைத்து தொலைபேசி நிறுவனங்களுக்கும் பொதுவாகிவிட்டன என்பதைப் புரிந்துகொள்ளவில்லை. திறமையான அதிகாரிகளை சரியான பதவியில் சரியான இடத்தில் அமர்த்தாததால், திறமையற்ற ஊழியர்கள் மீதும் நடவடிக்கை எடுக்க தைரியம் இல்லை. பிஎஸ்என்எல் செய்யும் விளம்பரங்கள்கூட, தனியார் விளம்பரங்களுக்கு நிகராக, வாடிக்கையாளர்களை ஈர்ப்பதாக இல்லை என்றால், அதனால் என்ன பயன்? பதிவு செய்து, பல ஆண்டுகள் காத்திருந்த காலம் போய்விட்டது. இப்போது தனியாருக்கு நிகராக களத்தில் இறங்கியாக வேண்டும். இன்னமும்கூட, கோடானுகோடி இந்தியர்களின் மனங்களில் நமது அரசு நிறுவனம்' என்ற மதிப்பு இருக்கிறது என்கிற உண்மையைப் புரிந்துகொண்டு அவர்களை வாடிக்கையாளர்களாக மாற்ற முயல வேண்டும். யானை படுத்தால் குதிரைதான் உயரம். எனவே, யானை எழுந்து நிற்க வேண்டும்.

Courtesy: Dinamani

Sorry for thread in Tamil, so if possible any one can translate it to English.
[Image: indiandthsig.php]
Reply
Thanks given by:
Advertisement
#2
Following Replys by Readers of

[Image: editlogo.jpg]

This is one of the Golden Cover Story of Dinamani -The only True Tamil Daily (The Indian Express Group) in 2009.
[Image: indiandthsig.php]
Reply
Thanks given by:
#3
The BSNL still enjoys the confidence of public even though they are angry over its services because of their concern for it.It is high time for the employees of BSNL from top to bottom to prove their might by their good services. BSNL provides job opportunity to thousands of young talented Indians and there is 100 percent transparency in recruitment.It is the wish of all that BSNL should lead the Indian communication scenario and serve the Great Nation. PSU s like BSNL still leads the nation in providing jobs to young talents which is a prime duty of the State.

All central ministers to uplift the private parties they murdered the govt agency for the befit of money......b s n l employees are well talented........there are some fools as like as other gov staff.....but decline are the fault of gov policy to improve the private co .....kalanithimaran son of murasoli maran who was educated by the help of m g r have 11500 crores...how is possible...pl think it

தனியார் கம்பனிகளில் வரும் வாடிக்கையாளர்களை மிகவும் அன்புடன் வரவேற்று , அவர்களின் பிரச்சனைகளை இன்முகத்துடன் அணுகி, அவர்களுக்கு சிறந்த சேவை அளிப்பதால் "தனியார் கம்பனிகள்" சிறந்த முறையில். நல்ல இலாப்பத்துடன் இயங்கி வருகிறது. ஆனால் இந்த நிலை பெரும்பாலான அரசு நிறுவனங்களில் இல்லை .முதலில் அரசு அதிகாரிகள் வரும் பொதுமக்களை, வாடிக்கையாளர்களை மதிக்க தெரிந்து கொள்ள வேண்டும். ஏதோ இருக்கையில் அமர்ந்து விட்டால் தன்னை நாட்டை ஆளும் மன்னராக நினைத்து செயல் படுகிறார்கள். எரிஞ்சி விழுவது, சுடுமூஞ்சியாக இருப்பது, வாடிக்கையாளனை பிச்சைக்காரனாக பார்ப்பது, அவனிடத்தில் இலஞ்சம்,ஊழல் , என எதையும் எதிர்ப்பார்ப்ஹது என்பது போன்ற ஈன செயல்களை இதுபோன்ற அதிகாரிகள் முதலில் கைவிட வேண்டும். தன்னை பிறர் போன்று என்ன வேண்டும் . நாமும் பிற இடத்திற்கு சென்றால் அங்குள்ள அதிகாரிகள் இதுபோல் நடந்து கொண்டாள் நமக்கு எப்படி இருக்கும் என்ற எண்ணம் கொண்டு செயல் பட வேண்டும், வாடிக்கையாளர்களும் நம்மை போன்ற அறிவாளிகள். அல்லது நம்மைவிட சிறந்த அறிவும், திறமையும் வுள்ளவர்கள் என்ற எண்ணம் அவசியம். இதுபோன்ற மாற்றங்கள் ஏற்பட்டால் பீ,எஸ்.என்.எல்.

BSNL is indirectly helping and encouraging the private sectors to grow and due to this they are going back on revenues and growth. Indian govenment has to take aggressive steps to increase their stability to stand in current market otherwise in another 3 to 4 years whatever the position they are in now(4th Place) will be no more. Not only in Mobile connection they have to grow more on BSNL broadband, Landline connection and nowadays in these sectors also private sectors ruling it. BSNL has to change thier way of approching customers and they have to speedup the process on giving the connection more then private sectors or atleast to level of private sectors.
[Image: indiandthsig.php]
Reply
Thanks given by:
#4
Whenever we contact their call center the recorded voice will going on telling "we value your precious time " . In the end after waiting for about 15 minutes no one will attend. Even attend, the will not tell the required information. only they will tell us to go to Exchange and contact there. They are not learning any lesson from private telecoms people. The mobile service even in Chennai also worst. Let GOD save them and GOD save us from them.

Please don't blame the Private Sector. They work hard to attract customers. But Government sector, least bother about 'customer care' and lot of irresponsibilites and treat as third class citizenship. What our suggestion is that pls try to close all Government and public sector. From 1947 to till now we have been getting excellent service(?) from our Government embloyees.

Similar to Postal department, BSNL selecting its own path. Ultimately there won't be next generation people to work in BSNL.

ஊதியத்தை குறைக்க போகிறோம் என்றால் தெருவில் இறங்கி போராட்டம் நடத்துவார்கள். கூச்சல் போடுவார்கள். அதிகாரிகளுக்கு வரும்படியில் குறைவில்லையே. அமைச்சருக்கு ஊழலில் பல ஆயிரம் கோடி எப்படி முன்னெடுப்பார்கள்?

Modern facility in Landline been given by private operators as like movable line anywhere in india atleast this facility should be given to the existing users.Government should immediately think and provide landline without connectivity of cable. (Cableless landline facility) This facility is present generation requirement this should be provided.

BSNL should take suitable action for better services and performance for the people of nation avoiding unecessary cumbersome atleast in the coming years.BSNL having good logistics and infrastructure facilities better than the private service providers. BSNL can launch campaign among all sector people across the country to get and collect suggestion,opinion,complaints,advice etc and take suitable decision to rectify the defects and pull up to zenith.Really the article carries by dinamani daily about poor performance and service by BSNL is really appreciable.

முதலில் BSNL அதிகாரிகளுக்கு எப்படி தங்கள் வாடிகையாலர்களிடம் பேச வேண்டும் என சொல்லிதாருங்கள். தனியார் தொலைபேசி நிருவனதாரை அணுகினால் அவர்கள் மிக்க கனிவுடன் பேசுகின்றார்கள் ஆனால் BSNL அலுவலகத்தில் மக்களை மதிப்பதே இல்லை. பின் எப்படி அவர்களிடம் மக்கள் போவர்கள். Customer Care என்றால் என்னவென்று அவர்களுக்கு முதலில் சொல்லி தர வேண்டும்

it's really a very good thought. Always we are thinking about " How to reach Developed status at 2020". But we don't have any Idea that do the right things or right things only doing. Because, BSNL, indeed posses sufficient staff members and infrastructure facilities, but does not able to reach the No.1 position, why? Being a corporation, it is supposed to reach the mentioned position with in the bounded periods. If not, immediately take the responsibility of officials and could quit from their position. Lot of YOUNG AND ENERGETIC PEER GROUPS ARE WAITING TO THEIR POTENTIAL. Seniors, inefficient personnels, aged and only able to give comments and command peoples are identified and impeach immediately, then only our belonging could survival by safe and secure by means of financially and securely.
[Image: indiandthsig.php]
Reply
Thanks given by:
#5
Idiot indian politics India needs a srrtong dictator rule then only the administration will work promptly . The ministers responsible for the down fall of the B.S.N.L. should be punished .All commecial activities of the govt should be privatized.

The staffs who are there wont loose anything if they are not increasing their customer numbers there is no one to question the government employee.. this is the state of all government sectors attitute once they join in work till the end of life its permanent.. this must be changed unqualified individuals must be thrown out prom post.. who wil do this? our minister? our government? they are only promoting this kind of people so what to ? change the govenment.. the root cause for all the social problems..

Our Tamilnadu Ministers Dhayanithi Maran and A.Raja both are responsible for BSNL poor performance.For their selfish they acted in favour of Private Companies .( BSNL also related to I.T.ministry )

There is nexus between Officers,Politicians and Businessmen in creating policies and programmes in BSNL.The Employees are not responsible for the ills.On retirement or before retirement every officers (i.e.Beurocrarts) are getting placements in the private companies.Late,Mr.Promod Mahajan when he was a communication minister during the BJP rule make delay for introduction of CELL PHONE service.Likewise, now the ministry notonly allotted 2G spectrum in lower rate but also delayed the introduction of 3G spectrum.Hence, for all the evils, the so called officers,ministers(Politicians)and the Businessmen only are responsible.If there is no Communists, our country also plummed into economic turmoil as in the case of USA. Please avoid, to criticise the communists without knowing the problems.


பிஎஸ்என்எஸ் பின்னடைவுக்குக் காரணம் 1) If we send a message for knowing the ststous (booster expiary date) the automatic replay SMS immediatly says 'send sms after 9 am only' 2) Why thay contable to sent intimation without asking. 3) One way spach acurs affen.

The communists should be totally weeded out. It is because of them the Indian industrial atmosphere is totally polluted. It is because of their idiotic polity and worthless and unlawful preachings the working community in India has become lazy and faithless which is being exploited by the private sector to loot Indian tax payers money. Not only BSNL, many public sector establishments, if wounded up and handed over to private sector at least the consumers will be benefited and corrupt government officials and politicians in power will be reduced to certain extent.
[Image: indiandthsig.php]
Reply
Thanks given by:
#6
This status of BSNL is caused only by the policies of government not by the employees. BSNL permitted to enter cellphone service 2 years after the entry of Private operators. Even today BSNL is not permitted to use modern technilogies while the private operators are using the same. The infrastructure of BSNL is being used by private operaters. Private companies cheating government and people in many ways and now they are trying to grab the asserts of BSNL with the help of Rajas and higher Officials. What happened when the VSNL privatation was taken place people's money was looted by the TATAs with the help of Government.Only the policy makers are responsible for this and not the employees.

This will happen only in our country. Only dictator is required to lead our country..one day this will come true.........all the government servant dogs do no want to work.....but they want all allowances.....in the train..they want free 1st class travel !!!! in the air, they want to fly to foreign countries at free of cost...!!! These sectors are business oriented..How can you expect the staff to get at free of cost? idiot policies. Government should not engage in any commercial activities. It should be privatised. As Balan said all the communists should be put behind bar.

These government department officers are unfit to get any increase in salaries or even sometimes salaries. In chennai I had broad band connection with BSNL. But, the service is teribly poor and they donot bother to attend our complaint. Finally, now I have changed to a private serviders with higher cherges but the services are extremely good. Government department are intented to provide service to public but now the shift is towards to commit mass corruption by the concerned ministers and officers. Chennai custom scanadl is a good example. All govt. organization should be immediately privatised and the communist should be put behind bars.

All Govt. run institutions are run inefficiently and not making any profit due to poor sales, higher wages. Where as in the same line of business private companies are making much more money due to efficient cost cutting measures. Govt. companies have more number of employees with less productivity but earning very high wages. Unless it is put to an end, tax payers have to pay for the inefficiency of public sector.

வெறும் 1 சதவீத வாடிக்கையாளர்களை மட்டுமே பெற்றிருந்தாலும், இத்தனை ஊழியர்களுக்கும் சம்பளமும், உள்கட்டமைப்புபராமரிப்புச் செலவும் ஒரு சதவீதம்கூட குறையப்போவதில்லை. இருக்கவே இருக்கிறது மக்கள் வரிப் பணம். ஒரு பக்கம் பல ஆயிரம் கோடி வருவாய் இழப்பு. இன்னொரு பக்கம் மக்கள் பணம் செலவாகிறது ிறமையான அதிகாரிகளை சரியான பதவியில் சரியான இடத்தில் அமர்த்தாததால், திறமையற்ற ஊழியர்கள் மீதும் நடவடிக்கை எடுக்க தைரியம் இல்லை. மக்கள் மு ட்டாள்கள் பிஎஸ்என்எல் நிறுவனம் காலகாலத்துக்கும் இருக்கப்போகும் இந்திய அரசின் சொத்து என்பதையும் இந்த அதிகாரிகளும் அதன் ஊழியர்களும் புரிந்துகொண்டிருந்தால் இன்றைக்கு இந்த நிலைமை ஏற்பட்டிருக்குமா? மக்கள் மு ட்டாள்கள் மக்கள் மு ட்டாள்கள் மக்கள் மு ட்டாள்கள்..

அதிகாரிகளின் மெத்தனப் போக்கால்தான் பல அரசு நிறுவனங்கள் சீரழிந்துகொண்டிருக்கின்றன. இவர்களுக்கு ஏதாவது பிரச்சனை என்றால் சுவிஸ் வங்கி கணக்குடன் வெளிநாட்டில் குடியேற்ற தனியார் பெருமுதலாளிகள் இருக்கிறார்கள். கடைசியில் பாதிப்படைவது எதுவும் செய்ய முடியாத நிலையில் இருக்கும் அப்பாவி பொது மக்கள்தான். அரசு நிறுவனங்கள் தரமான சேவையை வழங்கினால் மற்ற தனியார் நிறுவனங்கள் காணாமல் போய் விடும். அந்த அச்சமே இவர்கள் அதிகாரிகளின் வாயில் பிச்கட்டைத்த் திணித்திருப்பது.
[Image: indiandthsig.php]
Reply
Thanks given by:
Advertisement




Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  General News: BSNL Rs 247 Prepaid Plan: Things You Should Know nairrk 0 392 11-27-2020, 07:42 AM
Last Post: nairrk
  General News: BSNL introduces Rs 199, Rs 798, Rs 999 postpaid plans with up to 75GB data.. nairrk 0 310 11-06-2020, 09:50 AM
Last Post: nairrk
  General News: BSNL gives full usage value on Rs 110 top-up in select circles for a limited period nairrk 0 205 09-26-2020, 07:34 AM
Last Post: nairrk
  General News: BSNL launches Rs 49 Special Tariff Voucher for prepaid users nairrk 0 209 09-10-2020, 07:17 PM
Last Post: nairrk
  General News: BSNL introduces new Rs. 1,499 prepaid plan: Know benefits, validity and more nairrk 0 204 08-31-2020, 03:19 PM
Last Post: nairrk
  General News: BSNL offering 5GB of data free to its customers nairrk 0 190 08-25-2020, 03:36 PM
Last Post: nairrk
  General News: BSNL launches Rs 399 recharge plan with 1GB daily data and 80 days validity nairrk 0 175 08-14-2020, 02:03 PM
Last Post: nairrk
  General News: Vodafone launches Rs 819 prepaid plan with 2GB daily data for 84 days nairrk 0 245 07-30-2020, 06:13 PM
Last Post: nairrk
  General News: BSNL extends 6 paise cashback till August 31, increases fixed monthly charges.. nairrk 0 216 07-28-2020, 02:12 PM
Last Post: nairrk
  General News: BSNL rationalises several prepaid plans to base tariff of Rs 94 and Rs 95 nairrk 0 249 07-23-2020, 03:05 PM
Last Post: nairrk

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Advertisement