Advertisement


Advertisement

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Help DD defends its DTH decision by responding to Mail today
#1
Advertisement
Prasar Bharati (PB) has clarified that the Mail Today story – ‘Scam stink as DD to hire DTH it could have bought’ published on Monday – was “factually incorrect, conjectural, malicious and defamatory”.

PB board officer on special duty (OSD), Dhiranjan Malvey said in his written rebuttal that the broadcaster decided to hire facilities for increasing the capacity of Doordarshan’s DTH platform to 150 channels as it would not be possible to procure equipment and make it functional within a time-frame.

The PB official said under the 11th five-year plan, the government had allocated an amount to upgrade the free DTH facility on Doordarshan by increasing the number of channels offered from 59 to 97. While contending that increasing the capacity to 97 would not have served the “larger public purpose”, Malvey pointed out that it was not a Cabinet decision.

He said: “For each month that the channel capacity augmentation is delayed, PB would lose more than Rs. 22 crore and the public would be forced to subscribe to the pay platform.”

The OSD also raised an objection to the figure of Rs. 200 crore mentioned in the story.

The amount was meant to underline the fact that hiring of DTH facilities would cost much more than the Rs. 75.43 crore allocated by the government, including to acquire the enhanced assets and pay the salary of extra employees. PB clarified that the figure was conjectural as it would earn revenue to the tune of Rs. 1,350 crore. Malvey said the board’s decision on upgrading the DTH platform was unanimous and member finance A.K. Jain as well as member personnel Shiva Kumar had also approved the move. Furthermore, Malvey, in his letter, objected to an “adverse comment” in the story regarding the procurement of HD camcorders by PB through the propriety article certificate (PAC) route.

Read Full Story at DD Direct Plus Blog

Reply
Thanks given by:
Advertisement
#2
Dear sir its a Indiadth forum, so I hope here I find the Answer of my query that is :

Q: Where is GSAT-8 Is is present in the sky ?
Why DD+ not using it as it was said that it will use for DD+ services, But still no news about this sat. Thanks
Satellites-Receiving:
C-Band: 38E, 68E, 75E, 76E, 78.5E, 80E, 83E, 91.5E, 100E,105.5E  
Ku-Band:3E, 7E, 9E, 10E, 16E, 21E, 25E, 26E, 36E, 38E, 42E, 45E, 48E, 52.5E, 53E, 55E, 60E, 74E, 75E, 76E, 83E, 91.5E, 93.5E, 95E, 100.5E, 105.5E, 108E
Reply
Thanks given by:
Advertisement




Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  DTH Updates: Russia Today channel removed from DD Freedish Sathish 0 903 12-01-2017, 12:02 PM
Last Post: Sathish
  DTH Updates: Russia Today shifted to 11550 V transponder in DD Freedish... Mr.Bhat 0 392 04-04-2016, 05:06 PM
Last Post: Mr.Bhat
  Update: Bhakti TV Removed on DD DIRECT+ from today matre 1 930 12-10-2013, 08:27 AM
Last Post: greatsadiq
  DD up and other regional DD channels going to added today Nitin53g 0 1,002 08-16-2013, 09:29 AM
Last Post: Nitin53g
  DD responds to Mail Today report, defends its DTH ‘decision’ IndianDTH 0 773 01-04-2013, 06:15 PM
Last Post: IndianDTH
  DD responds to Mail Today report, defends its DTH ‘decision’ IndianDTH 0 1,055 03-07-2012, 02:10 PM
Last Post: IndianDTH
  Help: DD to e-auction slots in DTH arm from today Sathish 1 2,217 07-28-2011, 08:33 PM
Last Post: jinupnr
Photo New Channel Rusia Today Added Arjun 0 1,263 12-01-2009, 01:39 PM
Last Post: Arjun
  Today's Movies on Star Jalsa ranbir 0 2,687 03-29-2009, 08:07 AM
Last Post: ranbir

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Advertisement